Mot fastlandet

Nu börjar min Gotlands vistelse gå mot sitt slut. I morgon ska jag upp med tuppen för att hinna in till båten kl 07.05.
När man vä är hemma på Gotland så vill man inte lämna ön igen, man vill bara stanna.

Men jag vet att det kommer vara skönt att komma tillbaka till Nybyn igen. Många hästar väntar på att få tränas och nu kommer jag hem full av inspiration, träning och studielust när det gäller hästarna!

Det känns som om jag inte riktigt har haft tid till allt jag velat. Mycket tid har tillbringats på Ekeskogs gård. Men det har varit härligt. Jag och Maja C har haft mycket tid tillsammans, jag har hunnit träffa alla underbara folk som vistas på Ekeskogs och jag har träffat nya roliga hästmänniskor.

Nu väntar några timmars resande som jag ska försöka utnyttja till lite jobb och kanske lite studier. 

Jag har även samlat på lite olika spännande film-material, så jag ska försöka redigera ihop lite filmer snart.

Och så får vi se hur snabbt min gotländska dialekt försvinner igen.. Hade ju varit roligt om den ville stanna ^^




/ Jennie Orleifson

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0