Vill ha värme

Är fylld av en olustig känsla.

Min hantering av Maja har gått framåt rätt bra nu. Jag har gett henne mer frihet i stället för strikta ramar. Mer och mer har fallit på plats känns det som.
Sen har det uppståd ett jobbigt problem. Jag känner mig så frustrerad. Det är varken mitt, hennes, miljö eller väders fel.

Jag har börjat ge henne elektriska stötar. Hon har fått någon några gånger när jag gett henne godis, lika med inte skönt för mulen. Nu vill hon inte att jag ska vara i närheten av huvudet, minsta lilla rörelsen på handen om hon skulle komma nära den och hon reagerar som om hon fått en stöt då också. Det är så frustrerande för att det känns som att jag inte kan påverka det. Och det är obehagligt för mig också. Jag blir nästan lite arg på situationen, och det vill jag inte.

Misstänker att det beror på alla fällande päls och mina vantar av fleece. Det dumma är att jag har inga andra bra vantar att använda och jag fryser händerna av mig utan just nu.

Jag vill bara ha värme så man slipper vantarna, slipper snön och isen (som by the way var ett störningsmoment på vår uteritt idag).


Mer sol och värme tack!


/ Jennie Orleifson

Kommentarer
Postat av: Ylva

Det här tipset kanske låter sjukt, men jag brukar spotta lite i händerna innan jag tar på hästen om det är mkt statiskt...

2011-03-28 @ 09:41:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0