Stor leverans, bussiga och busiga hästar

Idag har varit en spännande dag.

Vi hämtade ut två paket med grejer beställda från Markus Holst. Grejer som vi själva ska prova och som vi ska sälja i butiken och på webshopen Kheprifoder. Mycket spännande. Så nu ska det provas olika bett.

Vi hann inte prova så mycket idag men jag och Maja tog en tur med ett hackamore. Gith, Majas förra ägare, berättade att Maja hade gått väldigt bra på hackamore. Så när vi beställde så var det ganska givet att jag och Maja skulle prova ett.

Och så fint hon lyssnade på det. Inde det bästa för att formge henne. Men hon lyssnade väldigt fint på förhållningarna och det blev en jätte trevlig uteritt med två härliga galopper. Det är första gången jag har galopperat längre sträcka med Maja där hon har tyckt att det har varit roligt och jag har vågat släppa i min kropp och njutit av det. En stor dag för oss!

Jag och Lina red även ut på pojkarna, men provade inget nytt. Roccos var jätte busig och glad. Vi lyckades få fram traven lite bättre idag. Han kunde länga lite på steget och sträcka ut kroppen. Galoppen var också spännande. Det blev inte så jätte mycket galopp utan mest bocksprång av glädje. Det var som om han skulle skaka loss kroppen. Inte helt lätt att sitta kvar barbacka på en tunnrund häst som försvinner framför en, men roligt hade vi :)

Vi fick även två pallar med foder från St Hippolyt som också ska säljas i butik och webshop. Luktar jätte gott i lagret för omväxlings skull. Tidigare har lukten från säckarna med alger tagit över, och det är inte den bästa lukten man kan ha i näsan. Mycket bättre med väldoftande St Hippolyt grejer. Nästan så man vill smaka på det själv ^^






Tillpassningen kanske inte är helt rätt. Men det ska kollas mer noga på till nästa gång. Tror att det är första gången jag rider med hackamore faktiskt.



/ Jennie Orleifson

Kommentarer
Postat av: Johanna

Dom är snygga dom där hacken....

Vad är det för butik ni har?

2011-03-29 @ 09:23:56
URL: http://walkyria.blogg.se/
Postat av: Jennie Orleifson

www.kheprifoder.se



Håller på att lägga ut utrustningen i webshopen nu :)

2011-03-29 @ 10:38:41
URL: http://passionofmine.blogg.se/
Postat av: Vonna

Dom påminner om kaupres hackamore är det deras, som dom tog fram ?

2011-03-30 @ 13:17:30
Postat av: Jennie Orleifson

Japp, det är deras vackra design :)

2011-03-30 @ 13:30:09
URL: http://passionofmine.blogg.se/
Postat av: Vonna

Dom är jättesnygga !

2011-03-31 @ 19:09:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0