Roccos, en klippa

Idag har jag tagiet en lugn galopp i vårsolen på barmark (!). Den första på väldigt väldigt länge.

Jag och Lina hämtade varsin häst i hagen, hoppade upp och red i väg. det var pojkarna som fick följa med ut på tur. Lina på en pigg Gormur och jag på en glad Roccos.

Det fanns långa partier på vägen som var snö och isfritt, helt underbart. Vi både travade och galopperade. Det var så fantastiskt underbart att galoppera på Roccos och jag är så tacksam för att han gjorde ridturen till en av de mysigaste på länge :) Traven hans var inte heller fel. Och något litet bus-språng lyckades han nog också göra ^^

Han är en klippa!

Efter lunch har jag och Lina varit i Västerås och gjort en massa ärenden. Var rätt skönt att komma iväg en liten stund. Vinterjackorna fick hemma kvar hemma och det var riktigt skönt att inte frysa ihjäl trots mindre varma kläder.

Nu är det vår på gång!




/ Jennie Orleifson

Kommentarer
Postat av: Johanna

Låter härligt.

2011-03-16 @ 07:51:25
URL: http://walkyria.blogg.se/
Postat av: Sara

Härligt!!

2011-03-16 @ 10:08:24
URL: http://vogelberga.blogspot.com
Postat av: Jennie

Men gud vad härligt att höra att han är ute och galloperar! Och farmförallt att han gör det med glädje!! Är så glad för hans skull! Hur är det med honom för övrigt? Hänger kroppen med?

2011-03-18 @ 09:05:56
Postat av: Jennie Orleifson

Han är stel, men det blir bättre och bättre.

Han tycker det är roligt att få vara med och jobba.

Han trivs med sin flock och med oss människor. Gnäggar varje morgon (och ibland kväll) när jag kommer och ska fodra :)



Skulle vilja säga att han gör så gott han kan och förstår att det vi gör är för att hjälpa honom, även om det kan vara lite små jobbigt ibland.

2011-03-18 @ 10:43:16
URL: http://passionofmine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0