Nej tack

Sitter och lyssnar på Bent Branderup på tvn. Har fått på hans film Riding aids för att inspireras och för att få lite övernaturliga krafter så jag orkar jobba minst en häst i kväll.

Har städat huset och sjungit falskt samtidigt, fram tills nu. Nu är det en snabbladdning av batterierna för att sen gå ut till stallet.

Planen är att jag ska orka träna Maja inne på ridvolten (Ja! Ett ställe vi kan vara och träna på utan att halka och slå ihjäl oss). Får se lite vilket humör hon är på, men kommer jobba lite med basic vid hand och kanske sitta upp en stund på slutet för att känna lite hur hon känns där.

Jag ska också försöka förklara lite tydligare för henne att flytta undan för spöet, som ska hjälpa mig att kunna flytta ut henne på volten under longering bättre om hon är på humör för det.

Hon har lätt för att ramla in i volten och lägga för mycket vikt på inner framben, så jag känner att det skulle underlätta om jag fick henne lite känsligare på spöets inverkan.

En annan uppgift som är till mig är att inte bli frustrerad och irriterad. Det är så lätt hänt om jag är trött och Maja stökig. Men jag vet att det går att komma undan.



Jag hade en riktigt härlig upplevelse för några dagar sedan med Maja.

Hon stökade på när jag longerade henne och jag kände att jag blev frustrerad. Men jag bestämde mig att jag inte ville ha det så, så jag kunde bara slänga iväg den känslan. Ut ur kroppen och ut i luften.

Det vanliga är att det går att trycka undan känslan men den finns kvar i kroppen och kan försöka bryta sig ut i ens kropp och sinne när som helst.
Men den här gången var det annorlunda. Jag lyckades verkligen bli av med känslan. Jag lyckades få den ut ur kroppen, utan att agera ut den genom t ex aggressivt beteende.
Resten av träningspasset gick bra.

Det var en sådan underbar känsla att känna att jag hade makten över frustrationen. Att jag själv bara kunde säga, nej tack och sedan slänga iväg den. Och det är något jag har tagit stor lärdom av. Jag har gjort det en gång och kan göra om det igen. Det viktiga för mig är att tala om för mig själv att jag inte vill vara frustrerad och viktigast, jag behöver inte vara frustrerad. Då kan jag också tacka nej.

Jag är även sugen på att sitta och känna på Majas mun, försöka läsa av informationen som kommer dit. Men det är dumt att ta allt på en gång, så jag får fråga Maja vad hon vill hitta på för något.




/ Jennie Orleifson

Kommentarer
Postat av: Irene

Härlig känsla det där när man börjar kunna få kontroll över och omvandla sina känslor! :-)

Inte det lättaste!

2011-03-13 @ 18:03:38
URL: http://tabbe.blogg.se/
Postat av: Jennie Orleifson

Ja, det känns som jag tagit ett stort steg när det gäller mig själv :)

2011-03-13 @ 20:38:22
URL: http://passionofmine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0