Strömsholm

Det har varit en mycket spännande och intressant dag på Strömsholm. Dr Gerd Heuschmann var en bra föreläsare som gjorde det mycket intressant och roligt att lyssna. Han hade en bra balans mellan humor och allvar och det var kul att se hur han verkigen brinner för ämnet. Det vill säga att inte förstöra våra hästar genom ridningen, om man ska fatta sig kort.

På förmiddagen satt vi i en föreläsnings sal och han visade bilder och pratade.
På eftermiddagen befann vi oss i ett av ridhusen. Åtta olika exipage, två åt gången, red medan vi studerade, lyssnade och diskuterade med Dr Gerd Heuschmann. Eftermiddagen levde inte riktigt upp fullt till mina förväntningar men var ändå intressant. 

Innan vi åkte hem besökte vi Strömsholms slott, något jag uppskattade mycket. Min kropp laddas alltid av en avslappnad, positiv och lycklig energi när jag besöker gamla (gärna stora) byggnader. Jag är väldigt intresserad av historia och börjar alltid tänka på hur livet såg ut på platsen, vilka som bodde/jobbade där osv.
Så det var jätte kul att se slottet och jag ser fram emot ett senare besök när alla snö är borta!






/ Jennie Orleifson

Kommentarer
Postat av: johanna

Alltid kul med föreläsningar, vad gick det ut på att se ekipagen rida?

2011-03-13 @ 08:19:14
URL: http://walkyria.blogg.se/
Postat av: Jennie Orleifson

Jag vet inte riktigt.. Fick inte ut något av själva ridningen.



Han ställde lite frågor och vi ställde lite frågor till varandra och hade diskussion på läktaren. Han instruerade även ryttarna lite grann men det hände inte så mycket där. De red på typ som vanligt. Men de var fina hästar och tyckte ändå att ryttarna red okej (det var ju inte Akademisk ridning utan 7 islandshäst ekipage som red på "vanligt" islandshästvis och en dressyr häst. Så det var säkert bra "vanlig" ridning).

2011-03-13 @ 12:33:24
URL: http://passionofmine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0