Hestenes Klan


Igår fick jag min efterlängtade bok, på norska!





Min mycket goda vän Maja Caspersen, en väpnare i Danmark, tipsade mig om boken Hestenes klan av Live Bonnevie. Jag var lite tveksam först för att den var på norska och inte helt billig. Men efter hennes starka lovord så kunde jag inte låta bli, och jag hade trots allt lite julklapps-pengar kvar.

Boken blev beställd i förra veckan och kom hem i brevlådan i går.

Jag har börjat läsa. Det krävs lite extra av en för att förstå allt, men jag tror att det bara kommer att bli lättare och lättare för varje sida. Och jag har 447 sidor framför mig så innan boken är slut så kanske jag kommer läsa norska flytande ;)

Jag kan inte berätta så mycket om boken ännu men det lilla jag läst har varit fantastiskt. Historien drar igång redan från början och det gillar jag.

Något jag kan dela med mig av är dessa:








Enjoy :)



/ Jennie Orleifson

Kommentarer
Postat av: Linn

Oj, den verkar spännande och bra. Jag vill nog också läsa den!

2011-03-09 @ 13:53:03
URL: http://sigvardsdotter.blogspot.com/
Postat av: Johanna

Det där såg spännande ut,det är alltså en skönlitterär bok?

2011-03-09 @ 14:13:42
URL: http://walkyria.blogg.se/
Postat av: Jennie Orleifson

Japp det är en skönlitterär bok som jag inte riktigt vet vart den kommer att föra mig.



Beskrivningen känns vardaglig och vanlig, en 17 årig tjej som håller på med hästar, bokens baksida känns som en "vanlig" hästberättelse.



Men framsidan och vissa meningar säger något annat. I den här boken finns något mer att hämta än bara en berättelse om en 17 årig tjej som håller på med hästar..

2011-03-09 @ 14:24:28
URL: http://passionofmine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0