Ett bra slut

Idag har varit en underbart trevlig dag. Jag har gjort massor känns det som, men i ett behagligt tempo.

Jag har lagat min vinterjacka som en sömm hade gått upp på, hade ett 10 cm långt hål under armen. Ingen hitt.
Jag har verkat klart Gormurs hovar.
Jag och Lina har tränat Gormur, Maja och Hallon en och en och filmat dem.
Jag, Lina och Micke har gått på en promenad. Jag med Roccos och Lina med Bosolanda.
Jag och Lina lyckades raspa lite på Bosolandas fötter(!).
Jag har klappat katten.
Jag har ätit god mat.
Jag har slängt ner hö från höloftet.
Jag har fodrat och vattnat hästarna.

När jag klev utanför dörren på väg mot stallet för kvällsfodring, var jag tvungen att stanna upp lite. Fullmåne och dimma. Det var en vacker och nästan lite magisk syn.

När jag fodrat klart fick jag en längtan efter att rida ut.
Hade Easy varit här hade jag gjort det, inga tvivel. Vi hade ridit ut med halsring och varit alldeles tysta, alldeles lugna.


Det blev en liten visuell ritt med honom i alla fall. En magisk kväll som denna skulle vi kunna uträtta stordåd.

Han skulle vara utan smärta och begränsningar i sin kropp. Jag utan spänningar och begränsningar.
Vi skulle göra spektakulär Skolgalopp, pampig Passage, vacker Piaff, häpnandsväckande Levad och kraftfull Terre á terre...





/ Jennie Orleifson

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0