Longering

I dag har det varit hårdträning av först Maja och sedan Gormur och givetvis mig också. Lina har longerad båda hästarna och jag har suttit på för att få träna på min hjälpgivning och sits. Maja hade kandar, kapson och sadel. Gormur hade kandar och kapson.

Maja var jätte duktig och kämpade på. Hon var på bra humör för att vara hon och det var ett väldigt kul och intressant arbete.

Gormur var betydligt svårare han är lite mindre så det är svårt att känna ibland när det händer grejer i hans kropp för att det händer så lite, känns det som. Med vi fick igenom det mesta efter lite, ibland mycket, om och men.

Nu i eftermiddag väntar en promenad med Roccos som fick plumsa i djup och jobbig snö i går. Så i dag blir det bara en ordentlig ben- och ryggsträckare. I morgon blir det longering med ryttare för honom med.

Bosolanda ska också longeras, utan ryttare. Det ska bli lite intressant eftersom jag inte jobbat henne på länge.

Är lite trött i kroppen men det får man lov att vara ibland har jag hört :)


Sitsträning på Ekeskogs hösten 2010 för Mariana Melin. "Bli oberoende  på hästryggen"



/ Jennie Orleifson

Kommentarer
Postat av: Mikaela

Jätte bra blogg, läs den. kram ----> http://bergskristallen.blogg.se/

2011-01-16 @ 17:38:02
URL: http://thatmic.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0