På väg mot frisk

I dag känner jag mig faktiskt ganska pigg. Har varit i skolan på förmiddagen och tänkte träna någon häst nu på eftermiddagen.

Att inte träna eller rida hästarna utan i stället ligga nerbäddad på en soffa och må dålig medans man surfar runt på nätet och hittar massor av inspirerande hemsidor, filmer, bilder och texter gör att man vill springa ut och ta första bästa häst man hitta och börja jobba.

Jag är väldigt sugen att komma igång med Maja igen. Finns så mycket jag vill testa men även jobba vidare med.

Sen säger mitt samvete att jag måste träna Roccos. Det är inte så att jag inte vill. Men tiden räcker inte alltid till och nu när jag legat sjuk så har orken inte funnits. Även vädret har ställt till med lite problem när det gäller träningen av hästarna.
Jag ser på honom i hagen att han fallit tillbaka lite till sitt tjuriga beteende igen. Han är inte riktigt lycklig. 
Men det är bara att kämpa på och försöka jobba med vädret och inte mot det.



/ Jennie Orleifson

Kommentarer
Postat av: Hanna

sv: Ja men visst är det lite så! Även fast man är nöjd med det man har och trivs med sin häst så söker man ständigt efter en ny vän som man kan nå andra mål med. Två gånger har det hänt att jag åkt iväg och provridit fast jag inte varit i behov av ny häst... sen x antal gånger som man skickat in svar på annonser... ;) Men jag tror det kan va bra att ha lite koll ändå, man vet aldrig när man stöter på en riktig drömhäst/ponny :) I hjärtat finns plats för fler än en!

2011-02-10 @ 17:24:40
URL: http://flickanochtuppen.blogspot.com
Postat av: Marika

Man kan inte hjälpa att man blir sjuk ibland och att vintern i sverige e förjävlig.. Lovar att det kommer kännas bättre så fort dagarna blir lite längre och snön e borta.. Puss å kram

2011-02-10 @ 17:42:18
URL: http://marikao.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0