Speciell dag

I dag är en dag där allt kan hända.

Det blåser snöstorm ute och snön är överallt. Dagen började med att jag hittade en liten olycka från katten på golvet..

Morgonen fortsätter.

Jag gick ut till gödselstacken där det ligger två stora snövallar. Som tur var så skulle jag bara tömma en hink och inte en skottkärra (som jag inte har en aning om hur den skulle kunna ta sig fram).



Tömmer hinken.

Vände mig om och ser att dörren blåst till. Dörren som man bara kan öppna från insidan..

Jag fick gå runt hela stallbyggnaden, i halvmeter (kändes som en meter, minst!) djup snö.

Sen var det dags att fodra hö.

Skottkärran körde fast i snön..



Fick bära balarna.

Morgonen har heltklart varit speciell och händelserik. Det blir spännande att se hur dagen utvecklas.


/ Jennie Orleifson



Kommentarer
Postat av: Johanna

Åj så mycket snö!

2011-02-11 @ 11:55:40
URL: http://walkyria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0