På liv och död

Varje gång man går utanför våran ytterdörr så startar en kamp. En kamp på liv och död.

Varje steg kan vara ens undergång. Varje oförsiktig rörelse kan ha förödande konsekvenser. Varje andetag det sista. Varje sekund räknas. Bristande uppmärksamhet kan leda till livets slut. Varenda muskel i kroppen på helspänn, alltid redo för försvar.

Jag pratar om den fluffiga snön som förvandlats till hård, kall och brutal is. Is som kan döda.
Riktigt så farligt är det inte i de flesta fallen, men det känns så. Blåmärken och mörbultad kropp, och även brutna ben däremot är mer vanligt. Men det jag oroar mig mest för är min gamla knäskada. Knäet lever farligt på isen. Efter en fotbolls skada så har mina ledband i knäet blivit uttänjda och mitt knä vill försöka hoppa ur led. Störst risk är det på ojämn mark eller halt underlag. Eller som i detta fall ojämn hal mark. 
Men det är bara att kämpa på för sin överlevnad. Tro det eller ej men våren kommer så småning om!





/ Jennie Orleifson

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0