Nogrannhet

Känner mig lite piggar i dag faktiskt.

Orkade jobba igenom Maja ordentligt. Kändes som att arbetet vid hand gick bättre än vanligt. Vi jobbade med nogrannhet i skolorna, vilket Maja tyckte var väldigt jobbigt. Men vi kämpade på bra.

Kändes bra att få jobba igenom dem. Tidigare har jag nöjt mig med halvdana skolor även fast jag eftersträvar betydligt bättre kvalité.

Jag kan bara säga att det är guldvärt att ibland bara avbryta, stanna upp, och tänka efter. Jag har givit hästen mina signaler för öppna, ändå får jag inte en klok öppna.

Vad får jag?
Vad får jag inte?
Hur ska jag göra för att få det som saknas?
Och hur ska jag göra det utan att tappa det jag redan har?

Jag får använda mina teoretiska kunskaper och praktiska och försök igen. Våga avbryta för att börja om och få det rätt.

Avslutade med lite ridning. Gick bra i början men mot slutet gick det lite sämre. Jag tycker att jag känner igen det, det är inte första gången som ridningen går bra i början och dålig mot slutet. Så nu har jag kommit fram till att ridpassen ska bli kortare. Det kan vara så att jag håller på lite för länge eller att traven, som jag ofta lägger i slutet av passet, stressar upp henne. Vi får testa och se helt enkelt.



Maja vintern -10 på Ekeskogs

Nu blir det att fortsätta att vila och slappa. Får försöka få lite fredagsmys-stämning här.



/ Jennie Orleifson

Kommentarer
Postat av: Johanna

Det är en fin balansgång, att inte hålla på för länge...dock man måste ju våga prova att tänja gränserna ibland.

2011-02-18 @ 22:46:37
URL: http://walkyria.blogg.se/
Postat av: Mikaela

mm, märker det. du verkar lite rastlös? :)

2011-02-19 @ 16:25:33
URL: http://thatmic.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0