Lycka.

Lycka i själen.

Fick reda på i går att Easy kommer kunna komma över till Nynäshamn den 5 mars om det inte blir någon konstig ändring eller annat knas. Vilken lycka att även veta ett datum, inte bara veta att han kommer utan även när.




Går dagen var en lång men bra dag. Det kändes redan när jag vaknade på morgon.
Var med Lina på lektioner och tränade Roccos och Maja på kvällen inne på ridvolten.
Det gick riktigt bra med båda. Jag var lugn och stabil och dom var lugna och stabila, för det mesta.

Maja var dock tydlig med att visa att hon hade något viktigt att säga. Hon högg mycket och blev riktigt sur när jag satte upp barbacka på henne. Men när jag inte bad henne att sluta utan lyssnade på det och jobbade vidare så gick det riktigt bra. Red barbacka med bara kapsonen. Har inte kunnat göra det klokt sedan en vecka innan jul ungefär. Då gick det jättre bra. Men när jag kom hem från min julledighet så gick det inte alls. Hon var jätte tung i handen. Det har dock fungerat väldigt bra med stång och kapson. Men i går kunde jag alltså rida ordentligt i bara kapsonen.

Idag är en stor städar dag för min del. Har diskat hela förmiddagen och är ändå inte klar.. Efter lunchen ska jag nog gå en promenad med Roccos för att ventilera lite för att orka ta itu med resten.


/ Jennie Orleifson

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0