Fina Maja

Har varit ganska mycket nu de här dagarna.

Jag och Lina åkte till Örebro i går för att Lina skulle hålla lektioner. Det är två riktigt intressanta ekipage att titta på, så det är alltid roligt att följa med dit.

Vi har även filmat material till Linas distanslektioner. Maja var med och vi visade lite skolor och över gångar mellan de olika skolorna. Hon var fantastiskt duktig och det var underbart att träna henne. Ibland är hon bra fin :)

Även i dag har hon varit väldigt intresserad av att få vara med. Jag skulle egentligen gå ut i hagen för att hämta Roccos men Maja kom så snällt och frågade vad vi skulle hitta på, och vem kan motstå att umgås med sin häst då? Så det blev även idag ett mycket trevligt träningspass.

Efter lunch blev det en liten "familjepromenad". Lina red Gormur, jag red Hallon för första gången, Micke ledde Roccos och hunden Tura busade glatt med. Det var skönt att komma ut lite och roligt att testa Hallon.




/ Jennie Orleifson

Kommentarer
Postat av: Ellinore Sånge

Fin bild :)

2011-02-26 @ 20:43:00
URL: http://ellies.blogg.se/
Postat av: Linn

Jag tycker det är så kul med Maja, när man har sett henne innan så att säga :)

2011-02-27 @ 10:50:35
URL: http://sigvardsdotter.blogspot.com/
Postat av: Johanna

Så du upplevde att mineralbristen gjorde henne stressad?



Ja min har problem med skritten ;) Men det blir bättre, dock kan vi nog skritta om dom flesta travande halvblod;)



Traven har varit väldigt stressad, dels har hon ju inte skrittat utan småtravat eller taktat, och när man väl skulle jobba traven så rusade hon mest. Det har dock blivit bättre om än vi har ganska lång väg kvar :)

2011-02-27 @ 13:08:51
URL: http://walkyria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0