Heldag på Ekeskogs

Idag har jag varit på Ekeskogs. Det har varit en varm och solig dag. Riktig sommarvärme faktiskt.

Jag har sett när andra har tränat hästar, jag har pratat om hästar och jag har tränat två hästar.
Jag har fyra unga ston som jag får jobba med. Två PRE ston, en knabstruper och en korsning PRE/Fredriksborgare. 
Det känns skönt att veta att det finns några hästar att fixa och dona med när häst-abstinensen blir för svår.

Det har varit en trevlig dag och jag känner mig nöjd och glad. Nu ska jag bara försöka planera resten av mina dagar här på Gotland för att få ut så mycket som möjligt och må så bra som möjligt :)


Här är en liten film som Maja C har gjort. I videon diskuterar hon med Therese Lidén från Lidéns Häst och Hälsa om sadeln och tillpassningen. Mycket intressant!





/ Jennie Orleifson

Kommentarer
Postat av: Johanna

alltid intressant, men nog var det ett skräckexempel på sadel...

2011-04-26 @ 08:51:58
URL: http://walkyria.blogg.se/
Postat av: Åsa

Du får gärna komma och rida Robin om har ridabstinens :) Jag hinner ändå inte med honom så mycket som jag önskar.

2011-04-26 @ 18:54:49
Postat av: Julia

Intressant!

2011-04-27 @ 16:55:43
URL: http://jeldh.blogg.se/
Postat av: Jennie Orleifson

Tack Åsa :) Vi får komma ihåg att du ska ha tyglarna innan jag åker tillbaka.



Johanna:

Ja, det är ingen grann sadel det där nej.. Men man ser iaf tydligt ^^

2011-04-28 @ 23:52:24
URL: http://passionofmine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0