Easy på plats

Nu börjar jag landa igen. Och det börjar Easy också göra.


Easy kom fram tjugo i elva igår kväll. Han var sig lik. Lite fundersam på vart han hamnat. Men boxen verkade bra och Roccos fick komma in som sällskap. 

I morse när jag skulle släppa ut dem hade Easy spån på ena sidan, skönt att veta att han kunnat koppla av så pass att han legat ner. Dock var höet inte så intressant.

Roccos fick gå ut till de andra och Easy släppte jag ut på ridbanan. Var helt perfekt, de kunde nå och hälsa på varandra men inte bråka. Såg även att han och Gormur lekte över stängslet. Så efter lunch när hästarna vandrat i väg och Easy stod själv och spanade så kändes det ganska givet att släppa ut honom tillsammans med dem. Roccos var först fram och hälsade och Easy gjorde ett hingst/dinosaurie skri ocg slog lite med ett ben sen travade han runt hela hagen för att kolla stängslet och de andra travade runt och sen var det lugnt.

Easy fick följa med först på en kort promenad och sedan en kort ridtur. Underbar känsla att kunna sitta upp på sin häst barbacka med bara halsring och rida iväg på ett för hästen okänt ställe och känna sig totalt trygg. En liten galopp blev det också :)

Och självklart så var det roligt att se mamma och pappa igen! De var så snälla och hjälpe mig att diska och dammsuga lite så nu är det fint i huset igen.

I morgon väntar fin besök från Stockholm. Storasyster kommer ut på besök, ska bli mysigt. En riktig familje helg.





/ Jennie Orleifson

Kommentarer
Postat av: Ylva

Kan inte jag få komma till er och så rider vi ut tillsammans i halsring? jag vill testa det också nämligen! kram

2011-04-03 @ 13:00:48
Postat av: Johanna

Hej & tack för titten på våran sida!

Vilken trevlig blogg du har med härlig läsning & vackra hästar.

Hit kommer jag igen :)



Mvh / Johanna

2011-04-03 @ 20:06:01
URL: http://bullerbacken.com
Postat av: Irene

Låter som en jättehärlig häst! :-)



Kul att du säger "hingstskri". Dom hingstiga hästar jag personligen har träffat brukar mer vråla tycker jag (om de saknar sin flock t ex, sällan när dom hälsar), medans stona och de lite stoiga valackerna brukat göra sånt där "skri" och veva med frambenet! Haha

2011-04-03 @ 20:09:56
URL: http://tabbe.blogg.se/
Postat av: Elin

Hej ! jag tänkte höra med dig, om du vet om det finns en bok som handlar om hur man lär sin häst häst-tricks? tack på förhand! Mvh elin

2011-04-04 @ 11:57:48
Postat av: Jennie Orleifson

Ylva: Det skulle vi kunna :) Tror att jag testat att rida ut i halsring med sällskap typ en gång. Gick ganska bra har jag för mig :P



Irene: Kanska är lite mer vrål då ^^ Han är ganska manlig för att vara valack, tror han :P Men han vrålar när han hälsar och mer gnäggar högt om han saknar någon.



Elin: Det finns en bok, som det står en del bra grejer i. Kommer inte ihåg vad den heter just nu. Men om du skickar ett mail till mig så ska jag leta fram boken.



Kram alla!

2011-04-04 @ 12:13:39
URL: http://passionofmine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0