Min plats

En arbetssam dag.

Förmiddagen gick åt till planeringsmöte och administrativt jobb. Jag har uppdaterat med nya artiklar i Khepri foders webshop och gjort det lättare att hitta bland produkterna. Efter det var huvudet slut.

Efter lunch gick vi en liten promenad. Easy fick följa med, det är ju trots allt hans födelsedag. 14 år blir lillgubben. Lite sällskap, som han inte brydde sig så mycket om, fick han av Roccos som Lina hade på släptåg. Gick längs med åkrarna som tillhör gården och spanade lite på vart vi ska ha hästarna på bete. Jag tror också jag har hittat min plats.

Min plats är ett ställe där man i tysthet kan komma bort från allt och alla för en stund och bara lyssna till naturen.
Jag har inte sett så nära på den, men energin som kom där ifrån kändes bra. Än så länge så låg det kvar lite snö och var ganska blött, men när det torkat upp lite bättre så man kan ta sig dit så ska det utforskas mera.

Jag och Maja jobbade vidare vid hand på ridbanan. Det går bara bättre och bättre så nu är jag riktigt sugen på att testa att rida skolorna i trav. Maja har sänkt sitt normaltempo i trav väldigt mycket. Tidigare gick det inte att göra något vettigt vid hand i trav för att man inte hann med helt enkelt. Nu är det en helt annan sak.





/ Jennie Orleifson

Kommentarer
Postat av: Johanna

Det är underbart när våra kbl äntligen sänker grundtempot så att vi faktiskt hinner med :)

2011-04-12 @ 08:11:26
URL: http://walkyria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0