Maja <3

Ikväll var en sån kväll när det kändes som massa spänningar i huset.

Jag tänkte försöka vara duktig och ta tag i att göra mat, men jag orkade inte vara kvar inne så jag flydde fältet. 
Eftersom jag inte riktigt ville gå tillbaka in så tog kvällsfodringen ganska lång tid. Och jag tror att kroppen ville spara på energi. Började bli hungrig men ville inte behöva gå in och äta, ibland sköter kroppen sig bra själv :)

Alla hästarna skulle ut och få sina mineraler så det tog naturligt lite längre tid än vanligt, plus ett långsamt tempo.

När allt var klart och lugnt i hagen kände jag att jag behövde komma bort mer. Jag behövde känna en gungande rörelse under mig. Värme och trygghet. Så jag hämtade Maja ur hagen och tränsa på hackamoret hoppade upp och skrittade iväg.

Hon var pigg men snäll. Lyssnade fint och jag tror att det var en av de bästa turerna vi haft tillsammans. 
Hon är bra underbar den hästen. Hon kan verkligen ställa upp för en när man behöver det.





/ Jennie Orleifson

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0