En blåsig lördag i april

Tredje dagen som det blåser storm här. Men solen skiner och det är ändå rätt okej att vara ute. 

Är lite trött efter en lång men mycket inspirerande dag i går. Lina var i Örebro och höll två mini-kurser.
Det är roligt att se hur fint framåt utvecklingen har gått för dem på en kort tid.

Sista minikursen blev lite längre än planerat eftersom vi blev stående vid hästens box och dissukterade och filosoferade. Kanske inte så mycket om häst och träning men väldigt mycket om sig själv, att börja förstå saker och se dem från ett annat perspektiv och energi flödet i kroppen. För mig är det väldigt bra att få lyssna och delta på sånt. Det öppnar upp och alltid dyker det upp något som ligger en nära.

Vi kom hem sent och efter att ha fodrat hästarna i mörkret så lyckades jag komma i säng lite efter midnatt. Idag blev det sovmorgon. Har sovit djup och kände mig utvilad. Så det var bra att jag kunde få någon timme extra denna morgon.

Förmiddagen har gått åt till att småpyssla lite. Ridbanan är nu helt snöfri och relativit bra upptorkad. Så jag har plockat bort lite bommar, en stol, en upphittad hovkrats mm och mockat den fin. Så om en stund ska jag och Lina ut och träna. 

Hallon fick ett litet träningspass. Det gick okej, men hon tyckte det var svårt att släppa när det blåste så mycket. Men det var bra att hon fick röra lite på sig och tänka lite. Hon stod hyggligt snällt på stallgången när jag skulle verka så det var skönt. Så nu har jag kommit runt alla hovar och i morgon ska jag försöka hinna "finlira" lite på alla fyra, sen är det bara att gå på nästa hästs hovar.





/ Jennie Orleifson

Kommentarer
Postat av: Johanna

Händigt att kunna verka själv!

2011-04-10 @ 16:19:47
URL: http://walkyria.blogg.se/
Postat av: Jennie Orleifson

Väldigt praktiskt, och ekonomi sparande :)



Men det är inte helt lätt och tar ganska mycket på kroppen, speciellt om hästen är lite stökig.



Men jag har fått jätte bra tips och hjälp med olika arbetsställningar man kan arbeta från, så man kan variera lite.

2011-04-11 @ 17:49:38
URL: http://passionofmine.blogg.se/
Postat av: Ylva

Härligt att du kämpar på!



Jag kommer gärna ut och kollar nån gång :)

2011-04-12 @ 08:14:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0