Ny vecka, nya tag!

Och då har ännu en vecka gått. Jag känner att det inte hänt så mycket denna vecka. Jag har känt mig oinspirerad när det gäller arbete mad Maja och det känns som allt har gått lite på halvfart.

Jag drömmer om ett annat liv just nu. Inte för att det jag har är dåligt, men det är inte som jag skulle vilja ha det och som det faktiskt skulle kunna vara.

Men nu kommer en ny vecka med nya tag!
På fredag är det kurs för Hanna Engström med Gotlandsgruppen på Ekeskogs gård. Jag och Maja ska vara med och jag hoppas att jag kommer få mera inspiration efter denna kommande helgen.


Den här nya veckan kommer troligen att handla mycket om kommunikation.
Jag kommer nog bläddra, titta och läsa lite i böckerna:

Dansa med hästar
Hästar berättar
Fyra hästar som jag lärt känna
Frihetsdressyr och cirkuslektioner
Från ryttare till häst

Se om jag hittar någon bra inspiration där.

Jag känner att jag måste få ordning på Maja. Hon har alldeles för svårt för att bara vara och acceptera läget. Det kan vara så frustrerande ibland. Men nu ska jag försöka få fasta rutiner för henne plus massor av kommunikationsövningar.
På torsdag innan kursen ska förhoppningsvis Mariana hjälpa mig lite med den biten och fredag och lördag blir det arbete vid hand och ridning som gäller.


Så här kan det se ut när någon sitter och klipper ut artiklar ur hästtidningar i pyjamasbyxor en lördags förmiddag^^



/Jennie Orleifson

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0