Trött

Just nu känns det som att att energi bara sugs ur mig.

Jag har haft turen att få jobba lite med mina vänner på tryckeriet denna vecka. Men det blir långa dagar och sedan är det två hästar som ska tränas och tas om hand.

Jag åker hemifrån runt 7.20 och är hemma runt 17.30

Runt klockan 18 är jag vid stallet och runt klockan 21 är jag hemma igen. Att det är mörkt, blåsigt och regnigt gör inte mig piggare. Men det är bara att bita ihop, kroppen borde vänja sig. Den får klokt med sömn på natten och bra med mat på dagen så den ska nog bara anpassa sig lite.

Det går bra med hästarna i alla fall, energin finns där medan jag jobbar med dem för det mesta, det är på vägen hem som jag märker hur urladdad jag är.

Jag fick en jätte nyttig lektion av Mariana i söndags innan jag åkte hem till Levide igen. Hon hjälpte mig med hur jag skulle få Maja att fokusera på mig och inte på allting runt omkring. Vi utgick mycket från The seven games.

Jag har nu kunnat jobba vidare här hemma och det är en stor fin skillnad. När vi promenerar till åkern vi brukar träna på, går hon med sänkt huvud efter mig. Skulle hon bli distraherad av något är det bara att använda de verktyg Mariana lärde ut.
Jag ska fortsätta veckan ut med enbart kommunikations övningar på henne och nästa vecka hoppas jag att vi ska kunna lägga in något pass med arbete vid hand eller ridning.

Easy fick gå ut på promenad i knappt 20 min. Han var pigg och glad över att få komma ut.
Nu när jag har börjat massera honom rätt mycket så tycker jag att hans rygg känns rätt spänd, något jag inte tänkt på förut men som troligas varit där länge, så jag tänkte avvakta med ridningen tills min nya sadel har kommit (Borde komma innan månadens slut :D ). Jag hoppas att den kommer ligga bra på honom också.
I morgon funderar jag på att jobba honom ett kort pass vid hand eller lite T-totch. Vi får se hur mycket energi det finns i mig då. Annars blir det nog en liten promenad igen och massage.


/Jennie Orleifson

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0