Pyjamas pilates och kommunikation

Pyjamas pilates är ett namn jag gett till ett kort och enkelt program som jag har plockat i hop från olika pilates dvder.
Övningarna är mjuka, enkla och kräver inte mycket plats. Det tar kort tid och jag blir inte svettig.
Jag kan gå direkt från sängen i pyjamas till pilatesmattan och köra programmet. Eller innan jag går och lägger mig. Eller när som faktiskt.
Namnet Pyjamas pilates bara poppade upp i mitt huvud och jag tyckte det var gulligt.
Men poängen med detta är att jag ska kunna göra programmet när jag har en liten tidslucka över. Det tar ca 10 min och jag behöver inte byta om (om jag inte har några riktigt obekväma kläder på mig) och jag behöver inte duscha efter på grund av svett.


Det har blivit mycket kommunikations övningar den här veckan, både med Easy och Maja.
Första passet med Maja, testade hon mig hårt. Men jag lyckades nog övertyga henne om att det inte hjälper att stegra och slänga sig, man får lyssna och jobba i alla fall. Jag gör lite olika övningar, mycket från The seven games, men mest så blir det att få henne uppmärksam på mig och inte vad som händer runt omkring i världen. Hon smaskar, tuggar och gäspar mycket under arbetet och jag tycker att hon lyssnar rätt bra.

Easy har jag tagit in i boxen någon timme runt lunch för att han ska få äta lite hö, han behöver extra mat. Han tycker tydligen att det är väldigt mysigt.
Han verkar lite nöjdare med livet just nu och är väldigt social mot mig. Det tycker jag om och gör mig väldigt glad för han är och kommer alltid att vara min lilla älskling.

I morgon åker jag med Maja till Ekeskogs. Jag längtar. Jag har bakat en ädelostpaj som jag ska ta med och äta. Även popcorn och ett nummer av tidningen ELLE kommer sällskapa mig. Pilatesmattan packas ner, myskläder, en och annan chokladbit och ett öppet sinne redo för att inspireras!
Ser fram emot en helg att pyssla om mig själv och studera ridkonst.


/Jennie Orleifson

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0