Höst

Då var det första september och jag skulle vilja säga att hösten officiellt är här.
Men då undrar jag, vad gör alla irriterande flugor kvar här?
Håller tummarna för att de försvinner snart.

Gjorde lite samma som i går. Det gick bra och nu när jag börjar få igenom lite böjning börjar man lägga märke till andra saker som inte funkar.
Till exempel så är det oerhört svårt att flytta tyngdpunkten bakåt. Och hon ramlar in på innerbogen i igång sättningarna.
Jag har också börjat märka att jag blir otålig av det här arbetet. Jag vill bara vibrera lite med den omkring sig böjande skänkel och inner tygeln/tyglarna och få en reaktion. Jag blir lätt för ivrig, och i och med att jag vet att Maja inte brukar svara så snabbt brukar jag ofta gå in direkt på de tydliga hjälperna, i stället för att börja smått och öka på efter behov.
I dag kunde jag påminna mig själv om att ta det lugnt, andas och ge små hjälper. Maja lyssnade inte på det, men jag gav henne i alla fall en ärlig chans att svara på fina hjälper.
I dag blev det även lite skolor, trav och galoppfattning. Känner att suget efter att rida lite mer börjar komma. samtidigt som jag märker hur svårt och jobbigt det här är för Maja och hur mycket vi behöver träna det så att det blir lättare för oss. Det kommer hjälpa oss i framtiden om vi är noga med grunden.

Motivationen finns, men inspirationen är svag just nu. 

Någon som har något att inspirera med? 
Bilder, filmklipp, hemsidor, bloggar med mera. Ja något helst på Internet som som kan ge lite kreativitet, längtan och ett leende på läggarna.
Kanske bilder på vackra riddräkter, snygga huvudlag, eleganta hästar.
Ett klipp på något samspelt ekipage.

INSPIRATION välkomnas.




/Jennie Orleifson

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0