Hänger inte med

Jag hänger inte riktigt med tiden den här veckan. I början av veckan låg jag en dag före och nu ligger jag en dag efter.

Det är redan fredag i morgon, och jag ska vara med på kurs. Känns som att den kommer jätte plötsligt.
Men i morgon blir det utan häst med teori och praktiska övningar för ryttaren på marken, utan häst. Det känns bra att börja så. Då hinner jag med känns det som. Om jag skulle i väg med hästen i morgon så skulle allt kännas mycket mer stressande. Men just nu flyter lugnet runt.

Eftersom min trogna Easy varit ledig i två dagar nu så var det han som stod högst upp på träningslistan. Eftersom det var lite ruggigt (höst)väder så stod vi inne i ladugården på vår vanliga plats, som vi dock inte använt på så där sju månader. Bara det fick allt att kännas som på den gamla goda tiden. När det bara var han och jag. Inte för att jag inte trivs med att ha två hästar. Men det var en väldigt mysig tid.

Vi red ut barbacka med halsring. Energin var det inget fel på och en pigg galopp blev det. Han kändes dock lite stel i ryggen. Resten av turen skrittade vi och hade det så där super mysigt som man kan ha med sin underbara häst.

Efter det var det Majas tur att bekanta sig med sitt nya "stall". Mycket att titta, lukta och undersöka. Hon fick också prova Easys dammiga och spindelnäts innehållande box.
Hon kunde sparka jätte fint bakut där inne, gott om plats ^^
Tycket hon skötte sig bra där inne och det verkade inte som att det skulle ta kol på henne. Vi kommer nog kunna stå där inne när det är regnrusk väder ute utan att hon ska bli knäpp.

I dag tränade vi bara på haltjobbet. Vänster varv är lättast. I dag kunde jag känna hur hon var på jätte god väg att ge efter ibland. Hon ramlade inte heller lika mycket på innerbogen, så det var ett kort men bra träningspass.

Min snälla och duktiga mor sydde i hop ett nosludd till mitt kapson med fast nosdel.



Så nu får Maja gå runt med prickar på näsan ^^

Och detta gjorde min mor på under 10 min. Hon är så duktigt.



/Jennie Orleifson

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0