Duktig liten Maja

I dag har varit en riktigt bra toppen dag!
Maja har varit jätte lugn och duktig. Hon har till och med tyckt att det har varit lite trevligt att bli myst med.
Att stå och rykta henne när hon står med sänkt huvud och halvsover, det är något som värmer mitt hjärta!

Kursen hade sin första dag i dag. Min lektion valde jag att ta från marken, eftersom det är där vi har jobbat mest just nu.
Vi fick börja med lite longering. Och jag säger ett stort tack! Äntligen har jag fått lära mig lite små tekniker att använda mig av. Jag har aldrig riktigt fått det förklarat hur och vad jag kan göra med linan för att ge signaler. Men nu har jag fått lite mer i bagaget där och det känns bra.
Sedan fick vi jobba lite vid hand. Det gick också bra. 
Under både longeringen och arbetet vid hans så fick vi träna på att aktivera de olika bakbenen i rätt läge för att få ett lyft i den diagonala skuldran. Väldigt intressant!



Nu funderar jag på att avsluta kvällen med lite popcorn och sedan krypa i säng.


/Jennie Orleifson


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0