"Den skadefria hästen"

Jag har börjat att läsa i boken "Den skadefria hästen -Praktiska metoder som håller hästen i form" av Amanda Sutton.

Väldigt intressant, men jag har inte orkat läsa längre stunder. Jag försöker att läsa kort stycken och memorera dem.
Det första jag läst om är att känna igenom hästens kropp, att visitera hästen. De förklarar hur man ska känna på de olika kroppsdelarna och vad man ska vara uppmärksam på.
Idag tog jag in Easy för att undersöka honom. Jag känner att jag vill bli mer medveten om hästarnas kroppar och hur man kan hjälpa dem.
De var intressant att känna igenom och jämföra. Jag tycker att hans rygg känns stel. Så jag tänkte hoppa fram lite i boken för att se hur jag kan massera den på ett bra sätt och se om det kan göra någon skillnad. 
Efterhand kommer jag förhoppningsvis bli mer uppmärksam på förändringar i hans kropp och kunna bättre avgöra hur mycket arbete han tål och hur jag kan hjälpa honom att må bättre.




/Jennie Orleifson

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0