Pyssel

Jag tror att jag har bestämt mig för att bara ta med mig Maja när jag flyttar.
Efter lite tänkande (i går, vilket gjorde att det tog lång tid för mig att somna..) och pratande med Lina så känns det klokt.
Jag kommer att ha tillgång till att arbeta med ett antal hästar på gården och jag kommer få mindre utgifter.
Det känns som ett bra beslut. Det gör hela flytten mycket lättare, eftersom jag inte kommer behöva låna någon okändtransport och eventuellt inte behöva låna någon bil.
Nu blir nästa steg att prata med familjen vem som vill och kan åka med. Och hur det kommer lösas på bästa sätt.

Denna dag har jag använt till lite pyssel.
Easy och jag gick på en 30 min promenad för att sedan köra lite "pälsvård". Med andra ord, rykt med olika borstar och man och svans utredning. Avslutade med lite hovvård och sedan mat.
Han verkade nöjd över att få stå i centrum för matte. Har blivit lite dåligt med det den senaste veckan tyvär.

Och lilla Maja då. Henne kunde jag inte låta bli. Hon kändes lika sur i dag som de andra dagarna. Jag hade först tänkt hitta på något, rida i skogen, löslongera eller liknande. Men jag kände att jag inte hade energi till det.
Så hon fick gå med in för lite pyssel hon med.
Hon stod faktiskt snällare än vad jag hade väntat mig. Vågade mig på lite snabb hovvård på framhovarna och hon uppförde sig bra. Vi gjorde inte så mycket mer. Ville avsluta medans det ännu gick bra.

Sedan skurade jag lite hinkar som jag hittade i min gamla fodertunna, som jag tänkta använda som vattenkar åt hästarna. Tidigare har de haft två hinkar men de tog snabbt slut, och det är en bit att gå för att fylla på.
Men jag tror att det här blir bra.



Hästarna undersöker det nya.



/Jennie Orleifson

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0