Foto

Igår fick Easy följa med mig hem till gården och leka lite fotomodell i våran trädgård. Blev en del fina bilder.










Jag har provridit Robin ännu en gång, i ridhus. Det är en väldigt social och trevlig häst som säger i från om han tycker något är fel. Jag tycker väldigt bra honom.

Samtidigt så uppför sig Maja bra stundtals. Och jag har lagt ner mycket tid på henne och vi har båda utvecklats under den tid vi haft tillsammans. Det är ingenting man gärna bara kastar i väg som om det vore ingenting.

Så det har dykt upp ännu ett alternativ, inget jag tycker om men som troligen är det bästa om man tänker lite framåt.

Det är att ta bort Easy. Han är inte frisk i sin kropp, även om han är rätt nöjd ändå, så länge han får gå rakt fram i stort sätt.
Han blir sur och besvärad när man börjar arbeta honom för mycket på volt, han klarar det helt enkelt inne. Skulle man be om trav skulle öronen hamna på nacken direkt. En frisk häst har inte dessa problem. Jag kommer troligtvis inte kunna ha honom i så många år till även om vi bara tar det lugnt. Han mår ju inte heller bra av att bara gå. Då blir han stelare i kroppen och går ännu sämre. Och han tål inte arbete för då blir han överbelastad..

Problemet är att jag vet inte om eller hur jag kan släppa taget om honom. Det är jävligt svårt det här, och jag mår inge bra just nu över att behöva tänka över det.
Vet inte riktigt hur jag ska tackla det här.

Men det blir nog bra tillslut, optimist som man är..



/Jennie Orleifson

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0