Helgen är här

Det är helg, jag har huset för mig själv, rummet fullt av katter, en skinkpaj i kylskåpet, hästarna vid gården och min sadel!

Kunde hämta den på Ekeskogs i gårkväll.

Så nu sitter jag som ett barn på julafton och försöker komma på hur stiglädrerna ska sitta.. Inte helt lätt när man är van med konstruktionen på de engelska sadlarna.



I går flyttades hästarna hem till gården. De såg riktigt nöjda ut över den nya hagen med gott om mat på.





När jag var klar för dagen med diverse målning och fixt och skulle hämta en häst för lite ridning, då började det regna. Med icke helt vattentäta gummistövlar och högt blött gräs, då blir fötterna blöta och kalla.

Blev ingen ridning. Easy behöde stå inne och torka så han kunde få på sig regntäcket och Maja kunde jag inte ta ur ur hagen för då såg det ut som att den tredje hästen, Miranda inte tänkte hålla sig på rätt sida om tråden.
Men så kan det bli. Även om de har gått vid gården tidigare så är det alltid saker och ting som ska komma på plats. Hästarna ska vänja sig  vid de nya rutinerna och komma till ro.

Trotts jobbigt regn och stissiga hästar så var det en fantastisk, eller snarare två fantastiska regnbågar.
Har alrig sett en regnbåge (den undre) börja så nära. När man såg ut över åkrarna så kunde man se hur den började från marken framför en skog och sedan följde en jämn fin båge som försvan ner bland granngårdarna.



Nu ska jag återgå till att försöka få stiglädrerna och stigbyglarna på plats så jag kan provrida sadeln i dag :D


/Jennie Orleifson

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0