Trots regn

Jag kan knappast påstå att det var härligt ridväder idag. Det har regnat mer och mindre hela dagen.
Blöta höstar och blött allt.
Gjorde i ordning Easys box med halm och hö och ställde in Maja där för att hon skulle få en chans att torka.
I början var hon putt över att behöva stå inne och snurrade runt i boxen och slog bakut. Men sen lugnade hon sig.

Insåg att regnet inte tänkte ge med sig så jag bestämde mig för att ta en kort tur i nya sadeln på Maja för att få känna efter lite.
Den var lite stel på sina ställen men efter att den har blivit använd ett tag så tror jag det kommer bli toppen :) Och Maja verkade nöjd.

Tog in Easy en stund, han verkade också missnöjd över det. Men när jag kom ut ca två timmar senare så stod han och sov, tror att han känner sig trygg och hemma i sin box :)

Blev lite läderpputs ikväll.

Nu håller jag tummarna för bättre väder i morgon!


/Jennie Orleifson

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0