Skogen

Det finns inget i mitt liv som ger mig så mycket bekymmer, problem och frustration som hästarna.

Men det finns inte heller något som skänker mig så mycket glädje, livsnjutning och harmoni.

Trotts att många av mina problem kommer från hästarna på ett eller annat vis så är det också dem som får mig att, om så bara för en kort stund, må bra och glömma alla bekymmer.

Hästarna var trevliga och snälla i dag. Easy jobbade jag en liten stund med T-totch och lite skolor.
T-totchen går bra, och han verkar tycka att det är behagligt. skolorna lite jobbigare och blev lite små sur. Gjorde väldigt få steg, lite fler i vänster varvet. Jag vill, utan att egentligen anstränga honom, hjälpa honom att bygga upp en lite jämnare muskulatur på baken. Om man står bakom honom ser man tydligt att vänster är mindre musklat. Men det är svårt, och kanske inte ens någon idé, när hästen inte "tål" belastning.
Men han var duktig och vi höll inte på länge. Och glad blev han när han fick sin mat, han är så förtjust i B-vitaminen han får i fodret ^^

När det var Majas tur märkte jag redan när jag tog på grimman att hon inte var på humör. Tror att det är brunsten. Men väl förbered på det så gick det bra. Bestämde att vi skulle rida ut, och det blev en riktigt mysig tur. Skritt, lita trav och en galopp vågade vi oss på. Det var härlig att komma ut i skogen, jag kunde både le och andas. Vilket har varit lite svårt till och från.
det är så skönt att komma ut och öppna upp sinnena.
Allt man ser är en tavla.
Allt man hör är musik.
Allt man luktar är parfym.
För en stund var livet bekymmerslöst, vilket jag har lärt mig att ta till vara på. Samla energi i från, för att senare orka härda ut det jobbiga och onda.




/Jennie Orleifson

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0