Robin

Vilket tråkig väder det har blivit. Jag som skulle måla en massa ute, men det får vänta tills regnet ger upp och träet som ska målas torkar.

Idag red jag Robin. Tyckte det kändes lite bättre mot förra gången och jag har bestämt att jag vill ha honom på prov för att sedan ta beslutet om det är en häst för mig.

Jag fick även den glädjande nyheten att min sadel är skickad! Så nu ska den bara leta sig till Gotland.
Och när den kommit ska jag prova den på Robin. Sadeln han har haft de gånger jag ridit honom har inte legat helt bra, men det var den de hade som passade honom bäst. Den låser hans bogar och ger honom en stötig gång. Så det ska bli spännande och se vad han säger om min.
Och så ska det bli fantastiskt att få prova den på Maja igen!
Även Easy kommer nog få testa den ;)

Jag ska också försöka ta mig i kragen och försöka sy en ridkjol. Jag har tyget, men det är mönstret som ska göras. Den tråkiga biten. Men får jag det gjort blir det nog lättare att komma igång.

Sen ser jag fram emot en helg med huset för mig själv. Ska vara hus, hund och katt vakt och det ska bli skönt att få sköta sig lite själv. Det ska nog bakas en ädelostpaj och stekas lite pannkakor då :)



/Jennie Orleifson

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0