Marijke de Jong e-book

Jag vill varmt rekomendera Marijke de Jongs e-book, som man kan ladda hem gratis (se min länklista) på engelska.
Och ett tips är att skriva ut den.
Jag har haft den på min dator några månader men har inte orkat läst så mycket i den, mest kollat runt lite.
Men i helgen skrev jag ut hela och det är så mycket lättare att det blir av att jag läser i den. Och den är värld att läsa.
Jag hoppad över de första kapitlerna och gick in på beskrivningen av skolorna. Mycket har jag hört för, men det är ändå bra att få höra det igen, med andra ord och med bilder.

Jag trodde mig veta hur man gjorde en diagonal sluta ("Half pass" på engelska), men har aldrig lyckats få till det riktigt bra. Men när jag läste om det i e-booken fick jag lära mig hur den ska utföras korrekt.
Har även läst om lite olika sätt att gå in i en renvers (även kallt förvänd sluta).

Har blivit så inspirerad att jobba med de olika skolorna, så det var vad jag och Maja pysslade med i går.
Hon är brunstig, igen, så humöret är lite sådär. Men vi jobbade i skritt enbart och det gick bättre än väntat. Hon följer sittsen och hjälperna för det olika skolorna, det är styrkan som ska tränas upp mer så hon orkar. Men det känns som att jag har fått ett litet kvitto på att hon har blivit bra skolad.






/Jennie Orleifson

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0