Katrine!

Äntligen är Katrine tillbaka på Gotland! Katrine var en av tjejerna från Danmark som jag bodde och hade praktik tillsammans med på Ekeskogs. Hon ska vara här 10 dagar och jag hoppas att vi hinner ses så mycket som möjligt!

Kom ingen sadel den här veckan heller. Snart kommer ny vecka och nytt hopp!

Det har även blivit bestämt att jag ska flytta till Västerås, senast vid årsskiftet. Jag ska gå som praktikant hos Lina Petersdotter Johansson som har fått tag på en hästgård. Så jag har boende och stallplats klart. Sedan är planen att jag ska plugga Entreprenörskolan med start i januari och samtidigt gå som praktikant.

Så nu är det mycket praktiskt och ekonomiskt som ska redas ut. Och inte minst med hästar. 
Vet inte riktigt hur det ska lösa sig med hästarna just nu. Efter att ha pratat med Maja i Danmark och fått höra så fina ord så kände jag (igen) att det bästa jag skulle kunna göra för Easy är att släppa honom fri från sin slitna kropp, det kändes som ett tryggt och bra beslut.
När jag nämnde det för mamma blev hon nästan arg.
Men jag känner att det inte är något alternativ att ta med honom till Västerås, jag har en känsla av att han inte kommer bli lycklig där. 
Mamma och pappa tycker att de kan ha kvar honom här hemma på gården. Men de vet inte vad han kräver för att må bra och hur mycket jobb som behövs läggas ner. Båda är djurvana men ingen har jobbat särskilt mycket med hästar.
Så det svåraste och jobbigaste jag har att ta itu med nu är att försöka få dem att förstå varför det bästa är att ta bort honom. Men det är svårt att hitta bra och kloka argument som de kan förstå. Och det är jobbigt att ens behöva "försvara" sig i det beslutet, mot sina föräldrar..

Men det reder väl ut sig på något vis.. Kan man hoppas.


/Jennie Orleifson

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0