Frost och månsken

I kväll blev det träning på gräsplätten som var täckt av frost och skuggor som buskar och träd gav i från sig med hjälp av ett klart månsken. En fin och kall kväll.

Maja lyssnade fint när vi jobbade vid hand, så jag bestämde mig för att rida en stund på kapsonet också. Det gick fint det med. Vi jobbade med lite skolor, skolskritt och lite trav. Hon lyssnade mycket bättre och det var inte alls samma motstånd som jag hade sist när jag red på ridbanan. Så det känns kul och bra.

Easy fick en omgång T-touch, och det fanns mycket spänningar idag som lossnade, i det varvet där det inte brukar vara så mycket. Så det var välbehövligt för herrn.

Dagen har jag ägnat åt att stängsla runt en åker. Så i morgon ska hästarna flyttas hem till gården. Ska bli skönt att ha dem här hemma igen.






/Jennie Orleifson

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0