Frid och fröjd

Ja, det är ganska lugnt på häst-fronten. Easy tuffar på så gott han kan och Maja känns rätt lugn.

Jag och Maja har jobbat mycket med vid hand arbetet just nu. För några dagar sedan var vi på ridbanan. Det gick jätte bra när vi jobbade vid hand, men när jag kom upp på ryggen blev det dragkamp. Hon var spänd och okoncentrerad,  vilket fick mig tyvärr att följa i hennes spår. Ibland fick vi till något bra, men större delen av tiden så var det en diskussion om tempot och betydelsen av mina hjälper.
Efter det kände jag att vi lika gärna kunde gå tillbaka till vid hand jobb. Hon sköter sig väldigt fint och har blivit en pärla på slutan när man hämtar bakbenet med spöet. Så vi har börjat prova att göra lite skrittpiruetter. Hon tycker det är lite små jobbigt men det går framåt. Det är betydligt roligare att jobba med henne nu. Jag förstår henne bättre och då reagerar hon bättre.


Jag och Maja i vintras.



/Jennie Orleifson

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0