Söndag

Vi har haft en sjuk kalv, en av minstingarna. Det upptäcktes i går morse. Magen uppsvullen och kramper. Vi misstänker tarmvred. Var inge kul att se honom ligga och ha ont. Men i dag var det ingen förbättring så vi bestämde oss för att ta bort honom. Sorgligt, men det bästa som kunde göras med tanke på smärtorna. "Hälsade" lite efterråt, det var faktiskt en tröst att se honom så fridfull och fri från det ond.

En pigg Easy fick med ut på Heden (Lojsa hed där Gotlands vilda russ går) för en kanske sista ritt där. Vet inte om vi kommer hinna ut dit någon mer gång innan jag åker. Han var full av energi och ibland var det lite svårt att få honom att lyssna på halsringen, men det gick bra.

Maja fick ledigt. Gick inte så bra i går. Lät henne stå inne en stund för att hon skulle torka efter allt regn. Men när jag skulle ut och rida så var hon stressad och otålig och jag var inte i rätt balans för att orka hantera det. En dålig kombination helt enkelt. Idag fick hon ledigt och i morgon hoppas jag på att vi ska lyckas med lite lastträning.

Tiden tickar, en vecka kvar till avresan. Känner mig lite vimsig, men full av förväntningar!


Nu blir det en stunds avkoppling och försöka avsluta helgen på bästa sätt.







/Jennie Orleifson

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0