Lite skolor

Blev ett träningspass på ridbanan i dag. I början kändes det mesta fel. Hon ville inte släppa ner mig på inner sidan, vill inte lyssna på handens signaler med mera. Men sedan började det lossna lite. Hon började kunna slappna av lite och plötsligt gick det ju att rida hästen. Vi gjorde lite öppna/diagonal sluta/öppna/ diagonal sluta, en övning jag tycker väldigt bra om. Försökte mig på lite öppnor och slutor längsmed fyrkantsspåret som gick okej. Sen gjorde vi karén (fyrkanten) där vi fick till fina öppnor i skritten. Slutan var svårare, men i trav så gick båda. Kändes skönt och jag är nöjd med ridpasset.

Jag känner att jag börjar få separationsångest angående Easy, inte roligt alls. Känner alldeles för stort ansvar och kontrollbehov när det kommer till honom. Han är och kommer alltid vara speciell för mig så det här är svårt.. 

Och nu är det bara två veckor kvar till flytten. Spännande och en aning otäckt. Det är inte riktigt som att flytta 25 min bort. Men bra kommer det att bli, det tror jag helhjärtat på.



/Jennie Orleifson

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0