Klippning

Typisk november-dag. Grått, regn och blåst.
Gick inte att måla något denna dag, men jag lyckades skrapa klart alla förnster som ska målas.
Så att så fort det har torkat är det bara att måla.

Jag fick en annan arbetsuppgift, under tak. Kalvklippning.
Sju styckna blev det och alla uppförde sig godkänt.
Jag är lite imponerad över hur vänliga dessa djur är. De är inte hanterade bara matade, pratade med och lite klappade. Ändå så var det inga större problem att ha dem uppbundna och köra med en klippmaskin över i stortsätt hela kroppen :)



Känner mig riktigt trött ikväll, kände mig redo att gå till sängs redan vid åtta tiden.
Sötsuget, eller mer tuggsuget är nästan outhärdigt. Känns som att jag måste äta hela tiden..

Låg på energi så blir det nog inte så mycket mer skrivet här i dag. Kan rapportera att Maja uppför sig bra på stallgången, bättre i boxen och börjar bli duktig på diagonalslutan.



/Jennie Orleifson

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0