"Inga hovar, ingen häst"

Det var vad gamla hästkarlar brukade säga. Och visst stämmer det att hästens hovar måste skötas väl. Det är ju dem som har full kontakt med marken och får bära vikten från hästen.

Men hur är det med dina fötter? Även dem får stå ut med mycket belastning. Glöm inte att ta hand om dig själv också, inte bara hästen.
Jag var inne i Visby idag. Besökte Intersport som precis fått hem sin fotgjutnings maskin, för att göra stödjande sulor att lägga i skorna. Det var väldigt intressant och jag är nöjd över dem. Det visade sig att jag har mycket högre fotvalv på vänster fot än höger. Det hade jag ingen aning om. Men om jag står vanligt på plant golv så syns det ganska tydligt hur oliksidiga dem är. Tycker det är intressant hur oliksidig man är, inte bara i styrka utan även i kroppsform.

Man pratar ofta om att få hästen liksidig. Men det är lika viktigt att du själv försöker träna upp din liksidighet.

Här är ett intressant klipp om hästens liksidighet. Om du kollar vid tidpunkten 00.44 så får du se tre bilder på ett ansikte. Intressant tycker jag.



Om du har vägarna förbi östercentrum i Visby i morgon så vill jag tips om att göra ett besök på Intersport och göra en fotgjutning. De har kampanj på det så du får 100 kr rabatt, inte helt fel.



/Jennie Orleifson


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0