Hästjobb

I dag har det varit bättre flyt på dagen. Alla i huset har blivit piggare så det känns skönt.

Alla hästarna har blivit genom jobbade vilket kändes skönt.

Fick lite tips av Lina när jag jobbade Roccos (rehabiliteringshäst). Det är väldigt styvt, stumt och trögt men det går framåt.

Bosolanda (Linas unghäst) jobbade jag själv. Fick sätta på henne kapsonet för andra gången. Hon är väldigt skeptisk till i stort sätt allt och alla. Jobbade sedan med T-touch. Det var ganska intressant. Hela vänstersidan gick bra. Men när jag gick över till den högra sidan så hände det något. Jag hann bara köra en kort stund på halsen innan hon gnäggade till, slog med frambenet och sedan stegrade. Efter det stod hon helt stilla utan stress. Det är något med högersidan, men vad är ett mysterium tills hon tillåter någon att undersöka det.

Efter Bosolanda blev det en ridtur på Maja tillsammans med Lina på Gormur. Var skönt att komma ut lite. Maja var en snäll och duktig flicka.

På kvällen åkte jag med Lina när hon skulle hålla lite lektioner. Var intressant.

Det har känts bra med en dag som har rullat på med lite olika aktiviteter.



/Jennie Orleifson

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0