Oändlig kärlek är den enda sanningen, allt annat är en illusion

Varför "världen" är ett virtuellt verklighetsspel som bara existerar därför att vi tror att den gör det.

Låter det knepigt? Låter det dumt? Eller låter det förvirrande?
Jag tyckte att det lät både knepigt och förvirrande.
Meningen är från baksidan på boken "Oändlig kärlek är den enda sanningen, allt annat är en illusion".
Blev det ännu mer konstigt nu?
Det är en bok skriven av David Icke.

Först när jag fick boken i min hand började jag med att läsa titeln och sedan på baksidan.
Jag kom inte långt. 
Meningen här ovan står nästan högst upp på bokens beskrivning och det var där det tog stopp.
Jag kände hur mitt huvud började snurra av förvirring och jag lämnade i från mig boken med tanken "Jag tar itu med den en annan gång".
Nu har en annan gång kommit. Jag känner mig öppen och mottaglig för vad den kan ha att erbjuda.
Bara av att våga läsa hela bokens baksida så kändes det inte lika konstigt längre.

Jag har precis börjat läsa och det är en väldigt rätt fram bok som inte är rädd för att tala om sanningen. Som vågar tala om sådant som vi innerst inne vet är sant men som vi har täckt över med en lögn som vi tycker känns tryggare och bättre. Här slätas ingenting över utan den är väldigt rakt på sak.

Citat från baksidan

De så kallade "mysterierna" i livet upplöses mer och mer för varje sida. Vilka är vi? Vad gör vi här? Vad är mänskliga kroppen och hur kan den sluta "åldras"? Vem kontrollerar vår verklighet? Varför finns det så mycket krig, svält, lidande och stress? Vad är "sinne" och vad är "känslor" och varför kontrollerar de oss? Vem skapade religionen och vad är det egentligen som deras företrädare dyrkar för något? De här frågorna och så många fler blir förklarade med en inre, sammanhängande logik och enkelhet som sällan, om ens någonsin, tidigare har skådats.

Låter det inte intressant och spännande?
Min nyfikenhet blev för stor, jag vill veta. Om det så betyder att jag måste öppna ögonen och faktiskt börja se på riktigt.




/ Jennie Orleifson

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0