Kyla

Jag som var så glad över att det var så varmt och skönt i huset. Men vad hjälper det när det blåser så att vindsdörren blåser upp under natten. 5 grader hade jag i huset när jag vaknade. Det är för kallt i ett hus för min smak.

I dag har jag hunnit jobba igenom alla hästarna.

Maja var riktigt duktig och ridningen går så mycket bättre när jag har ett "vi" tänkt. Att vi måste samarbeta. Jag måste lyssna på henne och hon på mig och tillsammans försöker vi.
Det är knepigare från marken tycker jag. Jag kan inte känna av henne på samma sätt där.

Roccos skötte sig också fint. Jobbade vid hand, longerade lite och red en liten stund. Red honom på kapsonet och barbacka. Han hade lite svårt för att släppa ner min innersits, som så många andra hästar. Men efter att vi gjort lite försök till skolorna så blev det bättre. Öppnan går att få till men slutan förstår han inte ännu. Provade även lite trav och det var inte häller fy skam. Det är väldigt skönt att jobba med en häst som inte stressar upp sig. Det enda han har lite svårt med är att koncentrera sig på det man ska göra på ridbanan. Han vill mycket hellre kolla vad som försiggår utanför.

Bosolanda tog jag med ut på ridbanan en kort stund. Jobbade med lite formgivning i skritt med repgrimma.

Jag har även kört in ved, fixat med hästarnas vatten, rengjort boxen där hönedkastet är, slängt ner nya höbalar och klappat en galen katt.



/ Jennie Orleifson

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0