Vilken dag!

Idag har det hänt lite känns det som, äntligen! Jag har haft det lite tråkigt här hemma nämligen.

Det var tänkt att jag skulle jobba lite här hemma med att måla, men så fort jag satt foten utanför dörren började det regna.. Så det fick vara. Istället så har jag varit duktig och sökt ett jobb som Djurskötare på en gård för kor. Låter som ett jätte bra jobb som skulle passa mig. Så nu håller jag tummarna hårt!

Sen har jag varit på besök på Ekeskogs gård också, vilket alltid är lika härligt och inspirerande.
Just nu pågår det ett barnridläger "Ridkonst för barn" som du kan läsa om här.
Det är Mariana Melin som i huvudsak leder lägret med hjälp av Hanna Engström. Mitt uppdrag var att fota några av barnen när de red privatlektion för Mariana i ridhuset. Barnen var i ålder mellan 9-12 skulle jag tro och red på stora snäll hästar. Det var så roligt att se de små ryttarna uppe på de stora hästryggarna, med fyra tyglar i en hand och spöet i den andra. De utförde skolorna öppna och sluta i skritt och trav och gjorde även sluta i galopp.
Det var helt otroligt.
Jag önskade att jag börja med Akademiskt ridkonst när jag var så ung. Ändå ska jag inte klaga, jag började ändå seriöst när jag var 19,5 år. Jag är så tacksam över att ha hittat in på denna konstform, och att jag gjort det i relativt tidig ålder och inte om 20-30 år. Det finns så mycket att lära så jag känner att jag behöver all tid jag kan få.

En till härlig händelse var att jag nu skrivit på papper och är nu offisiellt ägare på hästen Mallig, som min kära lilla Maja tydligen var registrerad som. Mallig eller inte för mig kommer hon alltid vara Maja.

Jag fick även veta att min sadel ska börja tillverkas, tjoho! Hoppas de syr snabbt ;)

Det var skönt att få träffa och prata lite med dessa underbara hästmänniskor, och så var jag borta ett snabbt vänd vid praktikantbostaden som jag bott i för att hälsa på allas vår älskade Mustang. Mustang är en underbart gosig och social katt som bodde med mig, Maja och Katrine i huset och han var vår lilla älskling!






Kommentarer
Postat av: charlotta

AR är ju så intressant, själv är jag nybörjare inom området och även mina hästar, men vi tycker att det är otroligt rolig och insirerande "hästgympa"! Jag skulle bara önska att jag hade ännu mer tid för detta...

2010-08-19 @ 13:28:59
URL: http://kvarnbrannan.blogg.se/
Postat av: Jennie Orleifson

Ja visst är det spännande! Det finns så mycket att lära. Och visst krävs det tid, känner själv i bland att tiden inte räcker till.

2010-08-29 @ 10:03:42
URL: http://passionofmine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0