Vecka nummer två

Jag kommer att fortsätta att bygga på arbetet jag gjort under den här veckan.
Jag kommer börja med att kontrollera om hon svarar fint från marken. Gör hon det inte börjar vi med det. Svarar hon fint sitter jag upp och ber om samma sak fast från ryggen.
*Fram och ner
*Jämn böjning genom kroppen
*Bröstkorgsrotationen
*Få med den inre höften
*Flytta tyngdpunkten bakåt
*Komma fram i skritt med det inre bakbenet inklivande till tuyngdpunkten
Kommer vi så långt under veckan att det känns bra så går vi vidare till att hitta formen i halten som ovan, för att sedan komma fram i skritt och försöka bibehålla formen i rörelse.
Jag kommer arbeta med bett kombinerat med kapsonet tror jag. Jag ska försöka tänka på min hand och tajmingen. Min hand är lite för oskolad, men jag ska försöka ha den i åtanke och göra mitt bästa för att använda den på ett korret sätt.
I slutet av veckan, fredag till söndag, kommer jag att delta på kursen "Bli oberoende på hästryggen" som arrangeras på Ekeskogs gård.
Jag och Mariana ska då titta på lite olika modeller på kandarstänger och min hand. Så under dessa dagar får vi se vad arbetet kommer bestå av. Jag kommer troligtvis vara väldigt inspirerad av det vi får göra där och kommer nog vilja fortsätta hemma med det.
Något mer spännande är att jag ska leda två pilates-pass under kursen. Scen-skräck som jag lider av så kommer det bli en viktig prestation för mig och mitt självförtroende.
/Jennie Orleifson
Jag har börjat planera temavecka nummer två.

Jag kommer att fortsätta att bygga på arbetet jag gjort under den här veckan.
Jag kommer börja med att kontrollera om hon svarar fint från marken. Gör hon det inte börjar vi med det. Svarar hon fint sitter jag upp och ber om samma sak fast från ryggen.
*Söka sig fram och ner
*Ställa sig och böja sig jämnt genom kroppen
*Bröstkorgsrotationen
*Lägga lite mer vikt på ytterframben för att få fram inner höften
*Flytta tyngdpunkten bakåt
*Komma fram i skritt med det inre bakbenet inklivande till tuyngdpunkten

Kommer vi så långt under veckan att det känns bra så går vi vidare till att hitta formen i halten som ovan, för att sedan komma fram i skritt och försöka bibehålla formen i rörelse under en längre period.
Jag kommer arbeta med bett kombinerat med kapsonet för det mesta.
Jag ska försöka tänka på min hand och tajmingen.
Min hand är lite för oskolad, men jag ska försöka ha den i åtanke och göra mitt bästa för att använda den på ett korrekt sätt.

I slutet av veckan, fredag till söndag, kommer jag att delta på kursen "Bli oberoende på hästryggen" som arrangeras på Ekeskogs gård.
Jag och Mariana ska då titta på lite olika modeller på kandarstänger och min hand.
Så under dessa dagar får vi se vad arbetet kommer bestå av. Jag kommer troligtvis vara väldigt inspirerad av det vi får göra där och kommer nog vilja fortsätta hemma med det.

Något mer spännande är att jag ska leda två pilates-pass under kursen.
Scen-skräck som jag lider av så kommer det bli en viktig prestation för mig och mitt självförtroende.


(Våran ladugård)




/Jennie Orleifson

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0