Vecka nummer ett, dag ett

Då var den första veckan i gång på mitt projekt tema-veckor.
Jag har valt att jobba med arbete vid hand den här veckan. Jag kommer fokusera på halten, i den mån de går att stå stilla med tanke på insekterna. Jag kommer i huvudsak jobba med kapson, formgivningen i halt och i gång sättning i skritt några få steg.
Om träningen ger ett snabbt och bra resultat så kommer jag eventuellt i slutet av den här veckan även göra samma övning, fast från ryggen. Men det är bara om jag fått bra kvalitet på övningen.
Det jag kommer fokusera på mest i övningen är (Steg för steg):
*Söka sig fram och ner
*Ställa sig och böja sig jämnt genom kroppen
flow-x: hidden; overflow-y: hidden;">*Lägga lite mer vikt på ytterframben för att få fram inner höften
*Flytta tyngdpunkten bakåt
*Börja skritta där hon kliver in till tyngdpunkten
Målen jag har för stunden är:
*Ge efter när jag ber om fram och ner
*Få en jämn böj genom kroppen
*Kunna förflytta tyngdpunkten mellan frambenen lättare
*Lägga tyngdpunkten bakåt lättare
*Få henne att vänta och inte ha för brottom
(Det här inlägget skulle ha varit ute i går, men hade problem med internetet)

Då var den första veckan i gång på mitt projekt tema-veckor

Jag har valt att jobba med arbete vid hand den här veckan.
Jag kommer fokusera på halten, i den mån de går att stå stilla med tanke på insekterna.
Jag kommer i huvudsak jobba med kapson, formgivningen i halt och i gång sättning i skritt några få steg. 

Om träningen ger ett snabbt och bra resultat så kommer jag eventuellt i slutet av den här veckan även göra samma övning, fast från ryggen.
Men det är bara om jag fått bra kvalitet på övningen. 

Det jag kommer fokusera på mest i övningen är (Steg för steg):

*Söka sig fram och ner
*Ställa sig och böja sig jämnt genom kroppen
*Lägga lite mer vikt på ytterframben för att få fram inner höften
*Flytta tyngdpunkten bakåt
*Börja skritta där hon kliver in till tyngdpunkten

Målen jag har för stunden är:

*Ge efter när jag ber om fram och ner
*Få en jämn böj genom kroppen
*Kunna förflytta tyngdpunkten mellan frambenen lättare
*Lägga tyngdpunkten bakåt lättare
*Få henne att vänta och inte ha för bråttom

Jag var vid stallet i dag. Det var en bra tidpunkt att jobba på. Är man vid stallet för sent så är det många knott och myggor som gärna vill gnaga på människor och hästar, och då är det svårt att stå stilla och få någonting gjort.
Men vi kunde stå i halt och jobba med det från listan här över.
Det gick bra. Men något vi verkligen måste träna på är att hon ska ge efter för kapsontrycket när jag ber om fram och ner, för i nuläget så går det lite trögt. Men jag tyckte ändå att det hade blivit lite bättre mot slutet av träningspasset.

Jag har också strukit några böcker som jag tror inte kommer komma till så stor användning:
*Fyra hästar som jag lärt känna, av Peer Werner Vogel
*Hästar berättar, av Tamara Baltzar
*Den skadefria hästen, av Amanda Sutton
*Från tävlingstravare till ridhäst, av Lillian Holmer
*Min vän hästen, av Bonnier Carlsen
*Från ryttare till ridhäst, av Gitte V. Naldal
*Frihetsdressyr och cirkuslektioner, Franco Gorgi
*Dansa med hästar, Klaus Ferdinand Hempfling
*Tänk som din häst, Michael Peace & Lesley Bayley
*Berömda hästar -förr och nu, av Lucy Berman
*Berömda stuterier från hela världen, av Monique & Hans D Dossenbach och Hans Joachim Köhler
*Stora boken om hästar & ponnyer, av Tamsin Pickeral
*Hovvård, av Fritz Rödder



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0