Temaveckor

Jag har funderat lite på att börja jobba enligt temaveckor. Till exempel:

Denna vecka: Arbete vid hand, fokus bröstkorgsrotation i halt och skritt
Nästa vecka: Arbete vid hand, fokus skolorna i skritt
Veckan där på: Trickträning

Ni förstår hur jag menar va?

Jag vill jobba med så mycket olika saker så det känns som att jag bara hinner med några få "inriktningar" och att det inte blir klokt gjort.

Det känns lite ensamt här ute i Levide, utan människor som jobbar med akademisk ridkonst som man kan ställa frågor till, hämta inspiration från och få hjälp och tips av. Jag börjar sakna studiemiljön på Ekeskogs gård, så nu är det hög tid att ta tag i det själv här hemma.

Jag hoppas på att genom dessa tema veckor bli mer noggrann och befästa olika moment bättre.

Några olika områden jag ska försöka köra teman på:

*Bröstkorgsrotation, vid hand
*Skolorna, vid hand
*Trickträning
*Kommunikation, från marken
*Halsring, vid hand
*Bröstkorgsrotation, uppsutten
*Skolorna, uppsutten
*Halsring, uppsutten


Troligen kommer jag specificera och ibland även kombinera de olika. Till exempel kommer nog trickträningen och kommunikationen hamna under samma vecka. Medan halsridning vid hand troligen kommer delas upp till exempel halsring vid hand, bröstkorgsrotation. Och halsring vid hand, skolorna.

Jag ska försöka att vara duktig och blogga om mitt projekt, med början nästa vecka. Denna vecka ska jag jobba på som vanligt, känna efter vilket tema jag vill börja med och planera lite inför de kommande veckorna. För att försöka få ut så mycket som möjligt under dessa veckor ska jag försöka hitta olika böcker, filmer, videoklipp och annat man kan på nytta av.

Har ni något bra tips på vart man kan hitta något lärorikt "studiematerial"? Och då gärna inte allt för dyrt eftersom alla pengar just nu hamnar i spargrisen för min sadel.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0