Kandarstång

Som ni kanske ser så håller jag på att redigera min blogg. Den är inte helt klar, så det kan vara lite rörigt på sina ställen.

Jag har börjat planera den kommande veckan. Planen är att vi ska jobba med arbete vid hand. Jag hoppas att det inte kommer vara så mycket insekter under träningspassen för då kan jag jobba mycket med halten. Är insekterna där så kommer troligen varken Maja eller jag kunna fokusera på jobbet. Då får arbetet anpassas mer till övningar i rörelse.

Jag ska försöka låna en transport på torsdag så jag kan åka iväg med Maja till Ekeskogs gård och träna lite Akademisk ridkonst. Om hennes sår i mungipan tillåter så ska jag prova att rida lite på kandarstång. Det har vi inte gjort på flera månader tror jag. Ska bli intressant att känna på. 

Jag är väldigt sugen på att köpa en egen kandarstång, och måste då hitta ett par nya släta lädertyglar så jag har till stången och till kapsonet. Jag har hittat tyglar för 250 kr, men tänkte fråga er om ni vet någon bra web-shop som har billiga eller om ni hittat någon begagnad på nät-annons?

Jag ska få låna ett Escuela bett, det blir kanon för då kan jag se om Maja ska ha den storleken som jag tror.

Bettet jag ska låna är inte till salu och är rostfri. Själv letar jag efter ett svart.

Escuela bettet finns i svart:


(Bild från Kaupre ridsport)

Det är rätt snyggt tycker jag. Fast helst vill jag ha något av dessa:

Akademiskt bett:


Eller

Renässans bett:


(Samtliga bett är från Markus ridsportsbutik)

Jag tror att det kommer bli ett svart Akademiskt bett med mässingknapp. Men vi får se när det väl är dags.



Kommentarer
Postat av: Maja

Min erfarenhet är att hästarna trivs bäst med escuelabetten. De akademiska - och renässansbetten är ju rörliga nertill, och kan bli väldigt skramliga och "för mycket" för många hästar. Men rider du hos Hanna har du säkert möjlighet att prova allihopa innan du köper något! :)

2010-08-25 @ 19:41:50
URL: http://causamremove.blogspot.com
Postat av: Jennie Orleifson

Maja @



Mariana på Ekeskogs och jag ska titta och prova lite olika bett i helgen som kommer. Ska bli spännande.



Tur att jag har människor som kan hjälpa till =)

2010-08-29 @ 10:30:33
URL: http://passionofmine.blogg.se/
Postat av: Maja

Vad kul! Jag var faktiskt och praktiserade på Ekeskogs för många år sedan (när man hade prao på högstadiet).

Ja, det är himla bra, själv har jag ju sån tur att jag har en riddare till mamma ;)

2010-08-30 @ 09:44:19
URL: http://causamremove.blogspot.com
Postat av: Jennie Orleifson

Maja @



Va skoj. Jag var där nästan ett halvt år, skulle egentligen bara varit där tre månader ^^ Har tur att inte bo allt för långt i från.



Somliga har det bra :)

Själv har man ickehästintresserade föräldrar. Men med körkort så är det inte så farligt, då kommer jag dit jag vill iaf :P

2010-08-30 @ 12:51:25
URL: http://passionofmine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0