Kubb-spel och grillning

I går fick jag med mig min lillasyster till stallet. Hon har inte ridit så mycket, men jag tänkte att vi kunde ut och skritta en liten mysig sväng. 

Det blev ingen ridning på grund av att grannen spelade kubb och grillade. Hästarna tyckte det var det värsta de varit med om tydligen. Maja gick knappt att leda, så jag tog Easy i stället. Men han var knäpp han med.. Det blev ingen ridtur. Jag fick rida Easy en liten stund på gräsplätten utanför stallet, och han gick utåt ställd nästan hela tiden. På slutet lyckades jag få honom att ställa sig efter volten och söka sig lite fram och ner. Så det var ju trevligt i alla fall. men synd att vi inte fick någon skogstur. 

Först blev jag lite frustrerad över att allt blivit förstört och jag missade en kvälls ridning. Jag har nämligen en liten fix idé när det kommer till den dagliga träningen av häst. Jag vill helst att hästen tränas sex gånger i veckan. Får hästen vila två dagar eller mer så får jag dåligt samvete och tror att hästen ska tappa alla sina muskler och att jag kommer få börja om från början igen för att bygga upp dem.
Men i går lyckades jag ta ett djupt andetag och tänka att det inte gör något, jag kan ändå inte göra något åt situationen. Troligen så skulle inte ridningen göra någon nytta i alla fall på grund av all stress.

Idag däremot så var han lugn som en filbunke och kunde inte ha varit snällare när han lät en liten fyra årig tjej rida på honom. Blir stolt och varm om hjärtat när jag ser honom lugn och tryggt bära runt ett sådant litet barn.


I morgon ska det bli spännande, då ska jag och Easy resa tillbaka till medeltiden i Visby och rida runt där med några goda vänner. Det ser jag fram emot.
(Maja i halsring)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0